Hotelowa lada recepcyjna – jakie powinna mieć wymiary?

Szukając lady recepcyjnej do hotelu należy się kierować nie tylko wyglądem i ceną, ale też tym czy będzie ona użyteczna dla tych, którzy będą przy niej pracować jak i tych, którzy będą tutaj jako goście czy klienci.
Wyjątkowo ważna będzie także wysokość blatu roboczego a więc tego miejsca, przy którym będzie ktoś pracował. Najlepiej będzie, gdy znajduje się on na wysokości około 70-80 cm, wtedy osoba siedząca za ladą będzie czuła się naprawdę bardzo dobrze. Inaczej sprawa będzie wyglądać, gdy chodzi o przygotowywanie blatu dla klientów. Optymalna wysokość będzie oscylować między 110 a 120 cm.
Warto pamiętać również o tym, że według obowiązujących norm punkt obsługi powinien być także przygotowany pod kątem osób, które są niepełnosprawne. Dlatego trzeba przygotować jakieś rozwiązanie, pod kątem tych osób, które będą się pojawiać w biurze z niepełnosprawnością. Jeśli ktoś będzie się poruszał na wózku inwalidzkim to musimy dla niego przygotować dobre miejsce.
Pulpit, który jest odpowiedni dla takiego klienta powinien mieć wysokość maksymalnie na wysokości 90 cm. Niepełnosprawny klient musi mieć możliwość skorzystania również z odpowiedniego pojazdu do minimalnej wysokości 67 cm. Trzeba zwracać uwagę na szerokość lady recepcyjnej. Powinna być ona na wysokości między 60-90 cm. Pulpit dla gościa musi mieć szerokość między 20 a 40 cm.
Ważna będzie także półka odkładcza, która będzie dostepna dla pracownika. Trzeba ją umieścić w odpowiednim miejscu i musi mieć także szerokość między 12 a 40 cm w zależności od wielkości lady recepcyjnej w całości. Wybór odpowiednie lady jest bardzo ważny i dlatego trzeba się zastanowić nad tym co będzie dla nas rozwiązaniem najlepszym i rzeczywiście dobrze będzie wybrać takie rozwiązanie, które w praktyce dobrze się będzie sprawdzać i rzeczywiście będzie miało charakter praktyczny.
- 8 lipca 2016