Zarządzanie czasem jest kluczowe podczas pracy w domu

Praca w domu z pozoru brzmi jak marzenie i pod wieloma względami nim jest, ale nie oznacza to, że jest pozbawiona pułapek.
Jeśli zapytasz kogokolwiek, kto pracuje w domu, o jego pierwsze doświadczenia związane z tą elastyczną metodą pracy, bez wątpienia opowie Ci kilka strasznych historii. Niewiele osób od razu doskonale się w niej odnajduje, a znalezienie właściwej dla siebie drogi rozwoju wymaga czasu. Każdy jest inny i może się okazać, że inne rzeczy rozpraszają cię w porównaniu z kimś innym, kogo znasz, kto pracuje w domu.
Jednym ze sposobów na utrzymanie się na właściwym torze jest zarządzanie czasem.
Oznacza to, że jesteś świadomy czasu, który masz i zarządzasz nim odpowiednio, jak sama nazwa wskazuje! Nie musi to być bardzo rygorystyczny reżim, ale posiadanie sposobu na zorganizowanie swojego czasu w ciągu dnia roboczego oznacza mniejsze prawdopodobieństwo rozproszenia uwagi, mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędów i znacznie większe prawdopodobieństwo faktycznego zaznaczenia odpowiednich pozycji na liście rzeczy do zrobienia.
Istnieją niezliczone metody zarządzania czasem i chodzi o znalezienie idealnej opcji. Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, jak opanować podstawy zarządzania czasem.
Źródło - https://elearninginfographics.com/mastering-time-management-infographic/
Znajdziesz wiele wskazówek dotyczących pracy w domu, jeśli szukasz, ale nauka skutecznego zarządzania czasem jest bez wątpienia najlepszym z nich. Oto kilka metod, które być może zechcesz wypróbować dla siebie.
- Technika Pomodoro - Jest to metoda, która łączy 25 minutowe wybuchy intensywnej pracy z krótkimi przerwami. Ustaw swój timer na 25 minut i pracuj solidnie, aż zadzwoni i weźmiesz 5 minut wolnego, aby zrobić coś zupełnie niezwiązanego z pracą. Następnie ustaw alarm ponownie, wykonując 4 cykle. Następnie zrób dłuższą przerwę do pół godziny i wróć na start.
- Ustalanie priorytetów - Na początku dnia usiądź i zrób listę wszystkich rzeczy, które musisz zrobić tego dnia. Następnie spójrz na listę i ponumeruj zadania w kolejności ważności i pilności. Oczywiście, ważniejsze lub pilniejsze zadania są wykonywane najpierw, a następnie pracujesz swoją drogę w dół odpowiednio. Jak dodatkowe zadania przyjść swój sposób, może trzeba dostosować swoją listę, aby pomieścić pilne opcje.
- Planowanie - Zamiast dodawać zadania do listy rzeczy do zrobienia, planowanie polega na faktycznym dodaniu ich do kalendarza i zaplanowaniu czasu na ich wykonanie. To musi być realistyczny harmonogram jednak, a nie po prostu slotowanie zadanie w gdzieś myślisz, że pasuje, tylko uświadomić sobie później, że wymaga więcej czasu.
- Eat The Frog - Nie martw się, nie ma rzeczywistego jedzenia żab wymagane! Oznacza to, że dostajesz zadanie, na które nie czekasz najbardziej na początku dnia. To odblokowuje cię psychicznie na resztę dnia i pozwala być bardziej produktywny, rater niż mając cień tego strasznego zadania nad tobą, powodując większe ryzyko prokrastynacji.
Jak wiele z tych hacków zarządzania czasem próbowałeś w przeszłości?
- 23 sierpnia 2022